• Slider Image

Onze paneer in Delhaize

Enkele weken geleden had ik Gerry, onze chauffeur, eens een staal van onze paneer laten afgeven bij Delhaize. Hij moest daar toch zijn.

Meestal stuur je dan ook een begeleidende mail waarbij je over elk woord drie dagen nadenkt en probeer je een vrijwel onmogelijke afspraakje te versieren. Maar ik was dat eigenlijk allemaal vergeten want druk, druk, druk, …

We maken al langer paneer voor onder andere Foodbag (dé Belgische maaltijd box) en eFarmz (dé Brusselse maaltijd box). En we hebben ook al ‘matten’ gemaakt voor mattentaarten. Matten voor mattentaarten lijken een beetje op paneer al is lekkere paneer maken wel moeilijker.

Abonneer je op onze blog

Maar kijk, vorige week kreeg ik een mailtje van Delhaize dat ze de paneer geproefd en goedgekeurd hadden en dat ze hem mits voorwaarden willen beginnen verdelen. Normaal gezien zou je dan een gat in de lucht moeten springen maar ik veerde gewoon een klein beetje op uit mijn bureaustoel. Ik weet ondertussen dat in het rek geraken het gemakkelijkste deel is. Uit het rek en in de winkelkar geraken is al heel wat anders.

Ik zeg dan ook niet zomaar ja tegen deze mooie opportuniteit want als het mislukt kan het ons veel geld kosten. Investeringen in een uitbreiding van onze productielijn kunnen niet noodzakelijk ook voor andere producten gebruikt worden. Als je mensen aanneemt wil je die liever niet volgend jaar terug moeten ontslaan. Marketing inspanningen zijn noodzakelijk maar kunnen evengoed helemaal voor niets zijn. En, ook al gaat het goed met Berloumi en labneh, als klein bedrijf kunnen we ons nog niet veel fouten veroorloven.



Maar kom, het wil toch zeggen dat het aankoopteam bij Delhaize het daar ziet zitten. Behalve tijdelijke schapruimte hebben ze ook niet echt iets te verliezen. Als de verkoop na een tijdje tegenvalt, of vooral, als er teveel derving op de paneer zit dan gaat het er namelijk even snel uit. Dat soort mails heb ik ook wel al eens gekregen.

Met Berloumi is dat allemaal een beetje vanzelf gegaan. Dat was het juiste product op het juiste moment en we kregen veel spontane media aandacht nadat koks en influencers Berloumi begonnen te gebruiken. Dat komt helaas zelden voor. De kans dat we met paneer bij Delhaize te vroeg zijn is heel goed mogelijk. Ook al eet elke Indiër het wekelijks, bij ons kent vrijwel niemand het.

Om onze paneer grootschalig te lanceren hebben we dus nog veel werk en investeringen voor de boeg. Over die investeringen gesproken. Nu heb ik daar wel heel goed nieuws over. Maar dus echt heel goed nieuws. Ik vertel het in een volgend verhaal.

Groeten

David


Ontdek meer van De Zuivelarij

Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden.

Geef een reactie

Ontdek meer van De Zuivelarij

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder